Zdarzenia sercowo-naczyniowe i intensywność leczenia w przypadku czerwienicy AD 7

July 10th, 2018

Interakcję terapii badaniami z wcześniej określonymi podgrupami oceniano przez dopasowanie modelu Coxa z jednym terminem reprezentującym grupę leczenia, jedną reprezentującą współzmienną będącą przedmiotem zainteresowania i terminem interakcji; Wyświetlane są wartości P dla terminu interakcji. Skala podwójnej logarytmicznej jest pokazana na osi X. Jeden pacjent w grupie z niskim HCT miał brakujące wartości do pomiarów laboratoryjnych na początku badania. W przypadku niektórych podgrup wartości nie sumują się do sum, ponieważ kategorie o bardzo niskich częstotliwościach zostały wyłączone z analizy. Po medianie 31-miesięcznej obserwacji pierwotny punkt końcowy odnotowano u 5 spośród 182 pacjentów z grupy o niskim hematokrycie (2,7%) i 18 z 183 pacjentów z grupy o wysokim hematokrycie (9,8%) (współczynnik ryzyka w grupie z wysokim hematokrytem 3,91, przedział ufności 95% [CI], 1,45 do 10,53, P = 0,007) (Figura 2A). Częstość zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych lub zakrzepicy wynosi 1,1 na 100 osobo-lat w grupie o niskim hematokrycie i 4,4 na 100 osobo-lat w grupie z wysokim hematokrytem. Całkowite zdarzenia sercowo-naczyniowe wystąpiły u 4,4% pacjentów z grupy o niskim hematokrycie i 10,9% z grupy z wysokim hematokrytem (współczynnik ryzyka 2,69; 95% CI, 1,19 do 6,12; P = 0,02) (rysunek 2B). Nie stwierdzono istotnej interakcji pod względem wpływu przypisania grupy badanej do analiz podgrupy (ryc. 3).
Tabela 2. Tabela 2. Pierwotne i wtórne punkty końcowe. Postęp w mielofibrozie, mielodysplazji lub transformacji białaczki oraz krwawienie obserwowano odpowiednio u sześciu, dwóch i dwóch pacjentów w grupie z niskim poziomem hematokrytu, w porównaniu z odpowiednio dwoma, jednym i pięcioma pacjentami w grupie z wysokim hematokrytem ( Tabela 2). W trakcie badania zaobserwowano 12 stałych guzów: siedem w grupie o niskim hematokrycie i pięć w grupie z wysokim hematokrytem. Wystąpiły dwa inne nowotwory hematologiczne, po jednym w każdej z badanych grup.
Zdarzenia niepożądane
Pod koniec badania 4 pacjentów (2,2%) w grupie o niskim hematokrycie i 5 (2,7%) w grupie z wysokim hematokrytem zatrzymało lub zmieniło przypisane leczenie, głównie z powodu postępu choroby. Trzydzieści dziewięć zdarzeń niepożądanych odnotowano u 35 pacjentów, z których 25 wystąpiło w grupie z niskim hematokrytem i 14 w grupie z wysokim hematokrytem (patrz sekcja Materiały w dodatkowym dodatku). Jedno poważne zdarzenie niepożądane wystąpiło podczas badania w grupie z niskim poziomem hematokrytu (jedno złamanie kości) i trzy w grupie z wysokim hematokrytem (jeden przypadek biegunki, jeden przypadek zawrotów głowy i jeden przypadek zapalenia oskrzeli).
Dyskusja
Wyniki tego badania u pacjentów z czerwienicą prawdziwą, którzy otrzymywali konwencjonalne leczenie (w tym upuszczanie krwi, hydroksymocznik, lub oba) pokazują, że utrzymanie wartości hematokrytu wynoszącej 45-50% było związane z czterokrotnością wskaźnika zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych lub zakrzepicy , jak utrzymywał cel hematokrytu poniżej 45%
[więcej w: cyjanokobalamina, difenhydramina, olej arganowy na włosy ]