Zdarzenia sercowo-naczyniowe i intensywność leczenia w przypadku czerwienicy AD 5

September 12th, 2018

Wykorzystaliśmy metodę Kaplana-Meiera do analizy przeżycia i wykorzystaliśmy test log-rank do oceny różnic między krzywymi przeżycia. Nieskorygowane współczynniki ryzyka i 95% przedziały ufności zostały obliczone poprzez dopasowanie modeli proporcjonalnych zagrożeń Cox. Założenie dotyczące proporcjonalnych zagrożeń dla dwóch badanych grup sprawdzono za pomocą wykresów przeżycia log-minus-log i zależnego od czasu testu współzmiennego. Interakcje eksperymentalnych terapii z wcześniej określonymi podgrupami oceniano przez dopasowanie modelu Coxa z jednym terminem reprezentującym grupę leczenia, jedną reprezentującą interesującą zmienną i terminem interakcji. Rozważono następujące podgrupy: farmakologiczną i niefarmakologiczną terapię cytoredukcyjną; seks; średni wiek; poprzednia zakrzepica versus żadna poprzednia zakrzepica; choroba niskiego ryzyka a choroba wysokiego ryzyka; wyjściowe liczby płytek krwi i białych krwinek (powyżej lub poniżej wartości mediany); obecność lub nieobecność splenomegalii, cukrzycy lub nadciśnienia; i użycie w porównaniu do niewykorzystywania aspiryny lub innych leków przeciwzakrzepowych. Wszystkie podane wartości P są dwustronne. Wszystkie analizy przeprowadzono przy użyciu oprogramowania SAS, wersja 9.2.
Pacjenci
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka pacjentów na linii podstawowej. Spośród 365 pacjentów w badaniu 182 losowo przydzielono do grupy o niskim hematokrycie, a 183 do grupy o wysokim hematokrycie. Analiza zamiaru leczenia obejmowała wszystkich 365 pacjentów (ryc. S1 w dodatku uzupełniającym). Wyjściowa charakterystyka była dobrze zrównoważona między dwiema grupami (tabela 1). Około połowa pacjentów otrzymała wstępną diagnozę w ciągu 2 lat przed randomizacją. Wszyscy pacjenci nosili mutację JAK2 V617F z wyjątkiem 10, z których 5 miało mutację eksonu 12 JAK2, a 5 miało nieznany status mutacji; rekrutacja 5 ostatnich pacjentów stanowiła odstępstwo od protokołu.
Spośród 365 pacjentów, 245 (67,1%) było w grupie wysokiego ryzyka z powodu wieku 65 lat lub starszej lub wcześniejszej zakrzepicy; 91 pacjentów (24,9%) miało zdarzenia zakrzepowe ponad 12 miesięcy przed poddaniem się randomizacji, a 63 z nich (60,0%) stanowiły zakrzepy tętnicze. Pięćdziesiąt pięć procent pacjentów miało nadciśnienie, a 17% hipercholesterolemię. Do najczęstszych terapii włączono leki przeciwpłytkowe (84,4%) – najczęściej aspirynę (76,4%) – puszczanie krwi (68,0%), hydroksymocznik (52,6%) i leki przeciwnadciśnieniowe (48,2%).
Zmiany w rodzaju terapii
Pacjentów obserwowano dla średniej (. SD) 28,9 . 10,9 miesięcy (zakres od 1,5 do 48,1). Oceniliśmy zmianę terapii od wartości początkowej do 6-miesięcznej wizyty kontrolnej w dwóch grupach badawczych. W grupie niskiego hematokrytu u 10 pacjentów (7,7%) i leczenia hydroksymocznika rozpoczęto leczenie upuszczaniem krwi u 10 pacjentów (5,5%); u wcześniej leczonych pacjentów średnia dawka hydroksymocznika wzrosła o 5,5% (z 763 do 806 mg na dobę), a liczba flebotomii wzrosła o 36,4% (średnia na pacjenta, 2,2 do 3,0 w okresie 6 miesięcy)
[więcej w: badania wysokosciowe bez skierowania, odbudowa zęba koszt, rezonans magnetyczny głowy z kontrastem cena ]

Powiązane tematy z artykułem: badania wysokosciowe bez skierowania odbudowa zęba koszt rezonans magnetyczny głowy z kontrastem cena