Randomizowana próba kolchicyny z powodu ostrego zapalenia osierdzia AD 6

April 18th, 2018

Większość badanych pacjentów była leczona aspiryną, a mniejsza liczbą ibuprofenem, a wyniki były stałe niezależnie od towarzyszącego leczenia przeciwzapalnego. Biegunka była głównym ograniczającym efektem ubocznym związanym z kolchicyną i występowała u mniej niż 10% pacjentów, a nie odnotowano poważnych zdarzeń niepożądanych. Dokładny mechanizm korzyści stosowania kolchicyny u pacjentów z zapaleniem osierdzia nie jest w pełni zrozumiały. Efekt terapeutyczny wydaje się być związany z jego zdolnością do niszczenia mikrotubul i koncentrowania się w leukocytach, szczególnie granulocytach, gdzie jego szczytowe stężenie może być ponad 16 razy wyższe od maksymalnego stężenia w osoczu, nawet przy niskich dawkach doustnych, takich jak te stosowane w tym trial.2,17
Kolchicynę zalecono jako leczenie pierwszego rzutu w leczeniu nawracającego zapalenia osierdzia (wskazanie klasy I) w wytycznych Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego z 2004 r. Dotyczących postępowania w chorobach osierdziowych18 na podstawie niewielkich, nierandomizowanych badań i na podstawie konsensusu ekspertów. W 2005 r. Otwarte, randomizowane badanie, przeprowadzone w badaniu Colchicine na nawracające zapalenie osierdzia (CORE), wykazało korzyść ze stosowania kolchicyny w leczeniu nawracającego zapalenia osierdzia.19 Następnie opublikowano raport wieloośrodkowego, podwójnie ślepego kolchicyny do nawrotów Badanie osierdziowe (CORP) 16 i późniejsza metaanaliza3 potwierdzająca stosowanie kolchicyny u takich pacjentów.
Jednak próby te nie dotyczyły stosowania kolchicyny w początkowym ataku ostrego zapalenia osierdzia. Wśród takich pacjentów przyczyna choroby różni się od nawracającego zapalenia osierdzia. Istnieją dowody na to, że przypadki nawracającego zapalenia osierdzia są związane z układem immunologicznym, a kolchicyna może pomóc w zerwaniu cyklu zapalnego zaangażowanego w jego patogenezę.20,21 W przeciwieństwie do tego ostre zapalenie osierdzia często ma przyczynę zakaźną, która jest uważana za wirusową u większości pacjentów w kraje rozwinięte.10-12,22 W takich przypadkach interferencja kolchicyny z funkcją białych krwinek może teoretycznie być szkodliwa dla eliminacji czynnika zakaźnego. Biorąc pod uwagę te różnice w patogenezie, skuteczność i bezpieczeństwo kolchicyny w ostrym zapaleniu osierdzia wymaga odrębnego potwierdzenia.
Europejskie wytyczne z 2004 r. Dały zastosowanie kolchicyny w ostrym zapaleniu osierdzia jako wskazanie klasy IIa.18 Następne badanie COPE było jednoośrodkowym, otwartym, randomizowanym badaniem, które sugerowało korzyści stosowania kolchicyny w ostrym zapaleniu osierdzia.5 Nasze badanie potwierdza teraz te wstępne ustalenia z mocniejszymi dowodami dostarczonymi przez wieloośrodkowe, podwójnie zaślepione badanie i większą liczbę przypadków.
Aktualne wytyczne zalecają dawkowanie kolchicyny w dawce 2 mg dziennie przez do 2 dni, a następnie dawkę podtrzymującą mg na dobę.18 Jednak niższe dawki mogą poprawić przestrzeganie zaleceń przez pacjenta i być równie skuteczne.
[patrz też: olejek rycynowy, olejek arganowy do włosów, bielenda olejek do kąpieli ]

Powiązane tematy z artykułem: bielenda olejek do kąpieli olejek arganowy do włosów olejek rycynowy