Randomizowana próba kolchicyny z powodu ostrego zapalenia osierdzia AD 2

April 18th, 2018

Dane zostały zebrane przez wszystkich autorów i zostały otrzymane, sprawdzone i przeanalizowane w oddziale kardiologii Szpitala Maria Vittoria w Turynie we Włoszech po oślepionym orzeczeniu o zdarzeniach. Pierwszy szkic manuskryptu został napisany przez pierwszego autora i poprawiony przez wszystkich autorów. Wszyscy autorzy gwarantują dokładność i kompletność danych i analiz oraz wierność tego raportu w protokole próbnym, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie. Badanie zostało wsparte przez dawną Azienda Sanitaria Locale 3 w Turynie (obecnie Azienda Sanitaria Locale 2). Acarpia (Madeira, Portugalia) dostarczyła kolchicynę i placebo jako nieograniczony grant i nie miała żadnej roli w planowaniu badania, analizie danych ani pisaniu tego manuskryptu.
Kryteria kwalifikacji
Badanie przeprowadzono w pięciu szpitalach ogólnych w północnych Włoszech. Kolejni pacjenci, którzy mieli co najmniej 18 lat z pierwszym epizodem ostrego zapalenia osierdzia (idiopatyczne, wirusowe, po urazie serca lub związanym z chorobą tkanki łącznej) kwalifikowali się do rejestracji. Ostre zapalenie osierdzia zdiagnozowano z co najmniej dwoma z następujących kryteriów: typowy ból w klatce piersiowej (ostry i opłucnowy, poprawiony przez siedzenie i pochylenie się do przodu), tarcie osierdziowe pocieranie, sugestywne zmiany w elektrokardiografii (rozległe uniesienie odcinka ST lub depresja PR), i nowy lub pogarszający się wysięk osierdziowy.7-13
Kryteria wyłączenia
Pacjenci spełniający którekolwiek z poniższych kryteriów nie kwalifikowali się do udziału w badaniu: gruźliczego, nowotworowego lub ropnego zapalenia osierdzia; ciężka choroba wątroby lub obecne poziomy aminotransferazy ponad 1,5-krotność górnej granicy prawidłowego zakresu; poziom kreatyniny w surowicy większy niż 2,5 mg na decylitr (221 .mol na litr); miopatia szkieletowa lub poziom kinazy kreatynowej w surowicy powyżej górnej granicy prawidłowego zakresu; dysracja krwi; zapalna choroba jelit; nadwrażliwość na kolchicynę lub inne przeciwwskazania do jej stosowania; obecne leczenie kolchicyną; i średnia długość życia wynosząca 18 miesięcy lub mniej. Kobiety w ciąży lub karmiące piersią oraz kobiety w wieku rozrodczym, które nie były chronione za pomocą metody antykoncepcyjnej, również nie kwalifikują się do tego, podobnie jak pacjenci z potwierdzonym zapaleniem mięśnia sercowego, na co wskazuje podwyższenie poziomu troponiny w surowicy.13 Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną świadomą zgodę.
Randomizacja i badania nad lekami
Pacjenci zostali losowo przydzieleni do otrzymywania kolchicyny lub placebo w stosunku 1: przy użyciu automatycznej sekwencji na centralnym komputerze. Randomizacja opierała się na permutowanych blokach o wielkości bloku czterech. Sekwencja losowego przypisania została zaimplementowana przy użyciu kolejno numerowanych pojemników z badanym lekiem
[podobne: orofluido olejek, olejek makadamia, olej arganowy na włosy ]