Posts Tagged ‘Zdrowa żywność’

Doswiadczalnie mozna za pomoca hipnozy

Doświadczalnie można za pomocą hipnozy pogłębić sugestywność doprowadzając osobnika aż do zaniku wszelkich przejawów woli. Kiedy wszystkie poruszenia woli ustaną, czy to pod wpływem hipnozy trzeciego stopnia, czy w przebiegu niektórych zespołów psy- chotycznych, może dojść do wytworzenia się szczególnych zespołów objawo- wych, są nimi mianowicie: a. Katalepsja. Jest to, jak wspominaliśmy, zespół nic nie mający wspólnego ze schizofrenią, chociaż bardzo często występuje w jej przebiegu. Czynniki rozmaitej etiologii mogą zespół ten wywołać. Wiele przemawia za tym, że powstaje on na tle schorzenia międzymózgowia, chociaż udział kory mózgowej jest tu niewątpliwy. Osiowym objawem katalepsji jest tzw. giętkość (gibkość) woskowata (flexibilitas cerea). Stąd niektórzy dwóch tych mian używają niesłusznie jako synonimów. Pojęcie katalepsji jest szersze. Gięt- kość woskowata polega na tym, że ciało chorego jest podatnie sztywne, jak wosk, tak iż możemy mu nadawać dowolne pozycje. Nawet bardzo niewy- godne pozycje chory posłusznie utrzymuje w ciągu zdumiewająco długiego czasu, może np. stać na jednej nodze z wyciągniętą w poprzek ręką godzinami. W dawnych zakładach psychiatrycznych, przed zaprowadzeniem lecznictwa aktywnego, widywało się chorych, trwających miesiącami i latami w takich niezwykłych pozycjach ciała, np. na klęczkach, w rozkrzyżowaniu itd. U cho- rych tych wytwarzały się obrzęki i przykurcze. W tych przypadkach mówi się czasem o katalepsji sztywnej w odróżnieniu od woskowatej. Różnica zasad- nicza polega na tym, iż chorych z obranej przez nich pozycji ciała nie da się wyprowadzić, gdyż zesztywniałe ich ciało stawia opór. Zachodzi tu więc od- wrotność podatności woskowatej, która jest wyrazem automatyzmu nakazo- wego. W stanach tych chorzy leżą często z głową uniesioną nad poduszkę, jak gdyby opartą o powietrze. Jest to tzw. objaw poduszki powietrznej. O kata- lepsji sztywnej będzie rnowa osobno poniżej. Katalepsja woskowata przebiega Z zasady wśród szeregu innych objawów, które można określić jako osłupienie z mutyzmem. [hasła pokrewne: , Szkoła tańca Poznań, Zdrowa żywność, domowe sposoby na trądzik ]

Comments Off

Posts Tagged ‘Zdrowa żywność’

Doswiadczalnie mozna za pomoca hipnozy

Działanie odmy na gorączkę tłumaczy się wzmożonym wsysaniem się jadów gruźliczych, wyciśniętych z ognisk gruźliczych. Spadkowi ogólnej ciepłoty dała towarzyszy zwolnienie tętna do 80-72, a nawet do częstości prawidłowej. Kaszel w pierwszych dniach nieraz zwiększa się, a później maleje. Plwocina może zniknąć zupeł- nie. Włókna sprężyste i prątki gruźlicy w plwocinie wykrywa się coraz rzadziej, aż wreszcie mogą one zniknąć – zwykle jednak nie wcześniej niż po 1-2-miesięcznym leczeniu. W niektórych przypadkach na odwrót liczba prątków w plwocinie w pierwszych dniach leczenia odmą wzrasta. Maleją f mogą ustępować także inne objawy toksyczne, nawet w przypadkach nie całkowitej odmy, jako to: objawy niestrawności, ogólne osłabienie, poty nocne (czasami po poprzednim zwiększeniu się) i in. Zauważyłem prócz tego, że wprowadzeniu powietrza do jamy opłucnej 1..1 niektórych chorych stale towarzyszy zmniejszenie dobowej ilości mo- czu. W przypadkach pomyślnych stan podmiotowy i przedmiotowy cho- rych coraz bardziej się poprawia, zwłaszcza jeżeli leczenie odmą rozpo- częto wcześnie i zastosowano równocześnie leczenie higieniczno-diete- tyczne. Obecnie nie ulega już wątpliwości, że leczenie odmą, nie przerwane przedwcześnie, może doprowadzić do zupełnego wyleczenia. Przy uwzględnieniu tylko tych przypadków gruźlicy płuc, w których wyleczenie trwa co najmniej 8 lat, Rist oblicza odsetek wyleczonych odmą płucną na 35. W ma- teriale Pawła Martyszewskiego i Wandy Stankiewicz-Trybowskiej liczba osób kli- nicznie wyleczonych odmą wynosi 46% (120 przypadków na 262, u których leczenie odmą zostało zakończone). Najlepsze wyniki uzyskano u chorych w wieku od 20 do 25 roku żyda. W przypadkach, w których gruźlica trwała poniżej pół roku przed rozpoczęciem leczenia odmą opłucną prątki znikły w plwocinie w 63,3%, natomiast u chorych, u których leczenie odmą rozpoczęto później, zaledwie w 45,5%. Liczba chorych, u których prątki znikły, jest tym większa, im dłużej trwało leczenie: już w drugim roku leczenia liczba chorych bez prątków w plwocinie przekracza 50 % a w następnych latach dochodzi do 75-80%. [przypisy: , filtry do wody, infekcje intymne, Zdrowa żywność ]

Comments Off