Posts Tagged ‘klimatyzacja precyzyjna’

Stany wzmożonego chorobliwie popędu.

Stany wzmożonego chorobliwie  popędu płciowego określa się u mężczyzn mianem satyriasis, a u kobiet mianem nymphomania, ogólnie zaś mówi się o erotomanii. Ta ostatnia nazwa bywa dwuznacznikiem, gdyż np. w piśmiennictwie francuskim nazwą erotomanii określa się obłęd erotyczny (paranoia erotica). Mówiąc o chorobliwym wzmożeniu popędu płciowego nie powinno się mieszać tu organicznego priapizmu, tj. utrzymującego się uporczywie. wzwodu prącia, wywołanego bez podniecenia płciowego chorobami rdzenia. Objaw ten występuje czasem w przebiegu białaczki. Natężenie popędu płciowego nie jest zresztą zależne wyłącznie od hormonów. Usunięcie gruczołów płciowych, zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn, w większości przypadków nie wywołuje osłabienia żądzy, tak że nadal możliwy jest wzwód, a nawet orgazm. Ekshibicjonizm jest to popęd do obnażania się, objaw bardzo częsty zwłaszcza u kobiet psychicznie chorych. U niedorozwiniętych umysłowo ma on charakter zastępczy. Wiąże się wówczas nierzadko z samogwałtem uprawianym na oczach spotkanych kobiet lub dzieci i ma wówczas duże znaczenie sądowo-psychiatryczne. Zboczenie to występuje również w otępieniu starczym i innych zespołach organicznych, w padaczce czasem w stanach zamroczenia. Rzadziej zdarza się na tle samej tylko psychopatii. Fetyszyzm stanowi chorobliwie wyolbrzymione przenoszenie uczuć erotycznych na części ciała lub przedmioty należące do osób ukochanych. Przedmiotami takimi mogą być części odzieży i bielizny, obuwie, drobne przedmioty, włosy. W tym ostatnim przypadku chodzi np. o warkocze, które fetyszyści w ścisku odcinają upatrzonym kobietom. Fetysze służą często do podniecania wyobraźni przy akcie samogwałtu. Zboczeńcy ci nie pragną zazwyczaj normalnego spółkowania. Czasem podniecenie się fetyszem jest konieczne dla przywrócenia potencji, np. przez oglądanie lub dotykanie w czasie stosunku płciowego włosów, piersi, pończoch itd. Fetyszyzm staje się czasem pobudką do kleptomanii i innych działań popędowych. [więcej w: , klimatyzacja precyzyjna, domowe sposoby na trądzik, odżywki do rzęs ]

Comments Off

Posts Tagged ‘klimatyzacja precyzyjna’

Stany wzmożonego chorobliwie popędu.

Co do równoczesnej gruźlicy innych narządów, to gruźlica krtani, z wyjątkiem bardzo daleko posuniętej, często poprawia się pod wpływem skutecznej odmy leczniczej, jak na to wskazywał już w r. 1913 Tadeusz Borzęcki. Postać włóknista gruźlicy obu nerek nie stanowi przeciwwskazania do leczenia odmą. W gruźlicy płuc z równoczesną gruźlicą serowato-wrzodziejącą jednej nerki należy stosować odmę opłucną i dopiero potem usunąć chorą nerkę, by uniknąć zaostrzenia  sprawy płucnej pod wpływem zabiegu chirurgicznego na nerce. Gruźlica skóry i kości często się poprawia z polepszeniem stanu płuc po zastosowaniu odmy leczniczej. Równoczesna gruźlica jelit, jak to podkreślił już Tadeusz Borzęcki (w r. 1913), stanowi przeciwwskazanie do leczenia gruźlicy płuc odmą; poprawę gruźlicy jelit uzyskuje się czasami w tych tylko przypadkach, w których odma wybitnie poprawia stan płuc i bardzo znacznie zmniejsza ilość plwociny. Jeżeli gruźlicy jelit towarzyszy gruźlica krtani, to leczenie gruźlicy płuc odmą jest bezskuteczne. Prócz zmian gruźliczych w płucach i w innych narządach, stanu płuc i ogólnego stanu chorego, przy rozstrzyganiu, czy można zastosować odmę, należy uwzględnić także inne choroby. Leczenie odmą jest przeciwwskazane w przypadkach pojemności żyłowej płuc poniżej 2000 ml a także dużej rozedmy płuc ograniczającej wybitnie ich czynność oddechową i zwiększającej pracę serca. Stanowią przeciwwskazanie także rozległe rozszerzenia oskrzeli w obu płucach, dychawica oskrzelowa, zwyrodnienie mięśnia sercowego i niewydolność krążenia. Natomiast wada serca wyrównana, zwłaszcza zastawki dwudzielnej, nie jest bezwzględną przeszkodą w stosowaniu odmy leczniczej, należy tylko stosować ją w tych przypadkach bardzo ostrożnie. Tak samo nie stanowi przeciwwskazania przyśpieszona czynność serca pochodzenia toksycznego na tle gruźlicy płuc, jeżeli narząd krążenia jest wydolny. Takie przyśpieszenie czynności serca ustępuje zwykle szybko razem z innymi objawami toksycznymi, jeżeli odma jest skuteczna. Zatem “tachycardia toxica” jest raczej wskazaniem do leczenia odmą. Na tejże podstawie nie stanowią przeciwwskazania do stosowania odmy opłucnej leczniczej zaburzenia żołądkowo-jelitowe, zależne od toksemii gruźliczej. Również nie stanowią przeciwwskazania cukrzyca ani ciąża. [więcej w: , ortodonta, klimatyzacja precyzyjna, implanty zębów ]

Comments Off

« Previous Entries