Posts Tagged ‘klimatyzacja precyzyjna’

Stany wzmozonego chorobliwie I popedu

Stany wzmożonego chorobliwie I popędu płciowego określa się u mężczyzn mianem satyriasis, a u kobiet mianem nymphomania, ogólnie zaś mówi się o erotomanii. Ta ostatnia nazwa bywa dwuznacznikiem, gdyż np. w piśmien- nictwie francuskim nazwą erotomanii określa się obłęd erotyczny (paranoia erotica). Mówiąc o chorobliwym wzmożeniu popędu płciowego nię powinno się mie- szać tu organicznego priapizmu, tj. utrzymującego się uporczywie. wzwodu prącia, wywołanego bez podniecenia płciowego chorobami rdzenia. Objaw ten występuje czasem w przebiegu białaczki. Natężenie popędu płciowego nie jest zresztą zależne wyłącznie od hormonów. Usunięcie gruczołów płciowych, za- równo u kobiet, jak i u mężczyzn, w większości przypadków nie wywołuje osłabienia żądzy, tak że nadal możliwy jest wzwód, a nawet orgazm. Ekshibicjonizm jest to popęd do obnażania się, objaw bardzo częsty zwłaszcza u kobiet psychicznie chorych. U niedorozwiniętych umysłowo ma on charakter zastępczy. Wiąże się wówczas nierzadko z samogwałtem uprawia- nym na oczach spotkanych kobiet lub dzieci i ma wówczas duże znaczenie są- dowo-psychiatryczne. Zboczenie to występuje również w otępieniu starczym i innych zespołach organicznych, w padaczce czasem w stanach zamroczenia. Rzadziej zdarza się na tle samej tylko psychopatii. Fetyszyzm stanowi chorobliwie wyolbrzymione przenoszenie uczuć ero- tycznych na części ciała lub przedmioty należące do osób ukochanych. Przed- miotami takimi mogą być części odzieży i bielizny, obuwie, drobne przedmioty, włosy. W tym ostatnim przypadku chodzi np. o warkocze, które fetyszyści w ścisku odcinają upatrzonym kobietom. Fetysze służą często do podniecania wyobraźni przy akcie samogwałtu. Zboczeńcy ci nie pragną zazwyczaj normal- nego spółkowania. Czasem podniecenie się fetyszem jest konieczne dla przy- wrócenia potencji, np. przez oglądanie lub dotykanie w czasie stosunku płcio- wego włosów, piersi, pończoch itd. Fetyszyzm staje się czasem pobudką do kleptomanii i innych działań popędowych. [więcej w: , klimatyzacja precyzyjna, domowe sposoby na trądzik, odżywki do rzęs ]

Comments Off

Posts Tagged ‘klimatyzacja precyzyjna’

Stany wzmozonego chorobliwie I popedu

Co do równoczesnej gruźlicy innych narządów, to gruźlica krtani, z wyjątkiem bardzo daleko posuniętej, często poprawia się pod wpływem skutecznej odmy leczniczej, jak na to wskazywał już w r. 1913 Tadeusz Borzęcki. Postać włóknista gruźlicy obu nerek nie stanowi przeciwwskazania do leczenia odmą. W gruźlicy płuc z równo- czesną gruźlicą serowato-wrzodziejącą jednej nerki należy stosować odmę opłucną, QI dopiero potem usunąć chorą nerkę, by uniknąć zaostrzenia . sprawy płucnej pod wpływem zabiegu chirurgicznego na nerce. Gruźlica skóry i kości często się poprawia z polepszeniem stanu płuc po zastoso- waniu odmy leczniczej. Równoczesna gruźlica jelit, jak to podkreślił już Tadeusz Borzęcki (w r. 1913), stanowi przeciwwskazanie do leczenia gruźlicy płuc odmą; poprawę gruźlicy jelit uzyskuje się czasami w tych tylko przypadkach, w których odma wybitnie poprawia stan płuc i bar- dzo znacznie zmniejsza ilość plwociny. Jeżeli gruźlicy jelit towarzyszy gruźlica krtani, to leczenie gruźlicy płuc odmą jest bezskuteczne. Prócz zmian gruźliczych w płucach i w innych narządach, stanu płuc i ogólnego stanu chorego, przy rozstrzyganiu, czy można zastosować odmę, należy uwzględnić także inne choroby. Leczenie odmą jest przeciwwskazane w przypadkach pojemności zy- cłowej płuc poniżej 2000 ml a także dużej rozedmy płuc ograniczającej wybitnie ich czynność oddechową i zwiększającej pracę serca. Stanowią przeciwwskazanie także rozległe rozszerzenia oskrzeli w obu płucach, dychawica oskrzelowa, zwyrodnienie mięśnia sercowego i niewydolność krążenia. Natomiast wada serca wyrównana, zwłaszcza zastawki dwu- dzielnej, nie jest bezwzględną przeszkodą w stosowaniu odmy lecznicze], należy tylko stosować ją w tych przypadkach bardzo ostrożnie. Tak samo nie stanowi przeciwwskazania przyśpieszona czynność serca po- chodzenia toksycznego na tle gruźlicy płuc, jeżeli narząd krążenia jest wydolny. Takie przyśpieszenie czynności serca ustępuje. zwykle szybko razem z innymi objawami toksycznymi, jeżeli odma jest skuteczna. Za- tem “tachycardia toxica” jest raczej wskazaniem do leczenia odmą. Na tejże podstawie nie stanowią przeciwwskazania do stosowania odmy opłucnej leczniczej zaburzenia żołądkowo-jelitowe, zależne od toksemii gruźliczej. Również nie stanowią przeciwwskazania cukrzyca ani ciąża. [więcej w: , ortodonta, klimatyzacja precyzyjna, implanty zębów ]

Comments Off

« Previous Entries