Posts Tagged ‘foteliki dla dzieci’

Odma.

Okres zmniejszenia ucisku płuca powietrzem powinien trwać co najmniej pół roku. Jednak i w tych warunkach ostrożność nakazuje utrzymywać przez dłuższy czas chociażby niewielką odmę, a to dlatego, że po całkowitym usunięciu odmy pliszki opłucnej często zrastają się, wskutek czego już nie można wznowić odmy w razie zaostrzenia sprawy gruźliczej w płucach. Dopiero przekonawszy się o trwałości wyleczenia można pozwolić odmie zaniknąć. Po ukończeniu leczenia odmą części płuca, nie dotknięte sprawą gruźliczą, rozszerzają się prawie zupełnie i odzyskują swą sprawność, jeżeli leczenie nie było powikłane wysiękowym zapaleniem opłucnej albo powikłane zapaleniem bardzo nieznacznym i krótkotrwałym (Lindblom). Na odwrót wysięki opłucne, dołączające się w okresie leczenia, wiodą do znacznego zgrubienia opłucnej i do zmian śródmiąższowych w płucu szerzących się od opłucnej. W końcu może powstać zwłóknienie opłucnej – czasami z otorbionym wysiękiem opłucnym, który da się wykryć tylko nakłuciem. Nie powinno się go zaniechać, jeżeli do obrazu zwłóknienia opłucnej, dołącza się gorączka. Zwłóknienie opłucnej powstaje zwłaszcza często w przypadkach ropniaka opłucnego, wikłającego odmę leczniczą. W następstwie tych zmian płuco traci zdolność rozszerzania się. Jeżeli utratę zdolności do rozprężania się nie zrównoważy ściągnięcie się klatki piersiowej (retractio thoracis) ani przesunięcie sąsiednich narządów (serca, śródpiersia, narządów brzusznych), to każda próba przerwania dopełnień odmy pociąga za sobą powstanie puchliny opłucnej wskutek próżni (hydrothorax e vacuo). Takie zejście często nie wywołuje żadnych dolegliwości. Płyn w jamie opłucnej tego pochodzenia zostawia się bez leczenia. W innych przypadkach każdej próbie przerwania odmy towarzyszą przykre dolegliwości w postaci bólów w klatce piersiowej, duszności, bicia serca i nawet omdlewań. [hasła pokrewne: , olejek arganowy do włosów, biustonosze do karmienia, foteliki dla dzieci ]

Comments Off

Posts Tagged ‘foteliki dla dzieci’

Odma.

Odruch na narząd krążenia może wywołać nagłą śmierć przy próbnym nakłuciu w wysiękowym zapaleniu opłucnej u osób z przewlekłym zwyrodnieniem lub zapaleniem mięśnia sercowego. Nie można jednak tego tłumaczenia zastosować do tych postaci “rzucawki opłucnej”, które objawiają się przemijającą ślepotą, szybko przemijającym uczuciem ciężaru w jednej kończynie, lekkim przyćmieniem i innymi objawami, których powstanie łatwo się tłumaczy chwilowym zatorem powietrznym pewnych części mózgu. Rozpoznanie zatorów powietrznych opiera się na wystąpieniu nagłej, silnej duszności z sinicą i utratą przytomności podczas wytwarzania lub, dopełniania odmy opłucnej leczniczej (także po uszkodzeniu dużej żyły). Wczesnemu rozpoznaniu powstającego zatoru powietrznego dopomaga tzw. objaw językowy Liebermeistera poprzedzający inne objawy zatoru. Polega on na uczuciu drętwienia części lub całego języka z równoczesnym, -mniej więcej rozległym jego zblednięciem. Zależy on od dostawania się pęcherzyków powietrza do głębokiej tętnicy językowej (art. lingualis profunda) lub do jej rozgałęzień. Zatory powietrzne, przebiegające z ciężkimi objawami mózgowymi (utrata przytomności, wymioty, drgawki, porażenia lub niedowłady i in.) trzeba różnicować z zatorami naczyń mózgowych i czopami powietrznymi. Rozróżnić te sprawy można po tym, że objawy te w przypadkach zatorów powietrznych z ciężkimi objawami mózgowymi nieraz szybko znikają: chory odzyskuje przytomność, drgawki ustępują, niedowłady znikają lub stają się mniejsze itd. Natomiast w przypadkach zatkania naczyń mózgowych czopami niepowietrznymi objawy mózgowe utrzymują się uporczywie. Od omdlenia, zdarzającego się czasami podczas wytwarzania lub dopełniania odmy, różni się zator powietrzny tym, że: 1. dla omdlenia jest cechująca bladość twarzy i błon śluzowych; 2. utrata przytomności przy omdleniu nie jest zazwyczaj ani tak nagła, ani tak znaczna, jak w przypadkach zatoru; 3. omdlenie ustępuje szybko przy niskim ułożeniu głowy. Rokowanie w postaci klasycznej zatoru powietrznego jest niepewne, jeżeli objawy szybko nie ustępują; w postach poronnej – przeważnie pomyślne. [podobne: , foteliki dla dzieci, krem neutrogena, przydomowe oczyszczalnie ścieków ]

Comments Off