Posts Tagged ‘foteliki dla dzieci’

Okres zmniejszenia ucisku pluca powietrzem

Okres zmniejszenia ucisku płuca powietrzem powinien trwać co naj- mniej pół roku. Jednak i w tych warunkach ostrożność nakazuje utrzy- mywać przez dłuższy czas chociażby niewielką odmę, a to dlatego, że po całkowitym usunięciu odmy pliszki opłucnej często zrastają się, wsku- tek czego już nie można wznowić odmy w razie zaostrzenia sprawy gruźli- czej w płucach. Dopiero przekonawszy się o trwałości wyleczenia można pozwolić odmie zaniknąć. Po ukończeniu leczenia odmą części płuca, nie dotknięte sprawą gru- źliczą, rozszerzają się prawie zupełnie i odzyskują swą sprawność, jeżeli leczenie nie było powikłane wysiękowym zapaleniem opłucnej albo po- wikłane zapaleniem bardzo nieznacznym i krótkotrwałym (Lindblom). Na odwrót wysięki opłucne, dołączające się w okresie leczenia. wiodą do znacznego zgrubienia opłucnej i do, zmian śródmiąższowych w płucu sze- rzących się od opłucnej, W końcu może powstać zwłóknienie opłucnej – czasami z otorbionym wysiękiem opłucnym, który da się wykryć tylko nakłuciem. Nie powinno się go zaniechać, jeżeli do obrazu zwłóknienia opłucnej, dołącza się gorączka. Zwłóknienie opłucnej powstaje zwłasz- cza często w przypadkach ropniaka opłucnego, wikłającego odmę leczni- czą. W następstwie tych zmian płuco traci zdolność rozszerzania się. Je- żeli utratę zdolności do rozprężania się nie zrównoważy ściągnięcie się klatki piersiowej (retractio thoracis) ani przesunięcie sąsiednich narzą- dów (serca, śródpiersia, narządów brzusznych), to każda próba przerwa- nia dopełnień odmy pociąga za sobą powstanie puchliny opłucnej wskutek próżni (hydrothorax e vacuo). Takie zejście często nie wywołuje żadnych dolegliwości. Płyn w jamie opłucnej tego pochodzenia zostawia się bez leczenia. W innych przypadkach każdej próbie przerwania odmy towa- rzyszą przykre dolegliwości w postaci bólów w klatce piersiowej, dusz- ności, bicia serca i nawet omdlewań. [hasła pokrewne: , olejek arganowy do włosów, biustonosze do karmienia, foteliki dla dzieci ]

Comments Off

Posts Tagged ‘foteliki dla dzieci’

Okres zmniejszenia ucisku pluca powietrzem

Odruch na narząd krążenia może wywołać nagłą śmierć przy próbnym nakłuciu w wysiękowym zapaleniu opłucnej u osób z przewlekłym zwyrodnieniem lub zapaleniem mięśnia sercowego. Nie można jednak tego tłumaczenia zastosować do tych postaci “rzucawki opłucnej”, które objawiają się przemijającą ślepotą, szybko przemijają- cym uczuciem ciężaru w jednej kończynie, lekkim przyćmieniem i in- nymi objawami, których powstanie łatwo sę tłumaczy chwilowym zato- rem powietrznym pewnych części mózgu. Rozpoznanie zatorów powietrznych opiera się na wystąpieniu nagłej, silnej duszności z sinicą i utratą przytomności podczas wytwa- rzania lub, dopełniania odmy opłucnej leczniczej (także po uszkodzeniu dużej żyły). Wczesnemu rozpoznaniu powstającego zatoru powietrznego dopomaga tzw. Objaw językowy Liebermeistera poprze- dzający inne objawy zatoru. Polega on na uczuciu drętwienia części. lub całego języka z równoczesnym, -mniej więcej rozległym jego zblednie- ciem. Zależy on od dostawania się pęcherzyków powietrza do głębokiej tętnicy językowej (art. lingualis profunda) lub do jej rozgałęzień. Zatory powietrzne, przebiegające z ciężkimi objawami mózgowymi (utrata przytomności, wymioty, drgawki, porażenia lub niedowłady i in.) trzeba różnicować z zatorami naczyń mózgowych i czopami powietrznymi. Rozróżnić te sprawy można po tym, że objawy te w przypadkach zatorów powietrznych z ciężkimi objawami mózgowymi nieraz szybko znikają: chory odzyskuje przytomność, drgawki ustępują, niedowłady znikają lub stają się mniejsze itd. Natomiast w przy- padkach zatkania naczyń mózgowych czopami niepowietrznymi objawy mózgowe utrzymują się uporczywie. Odomdlenia, zdarzającego się czasami podczas wytwarzania lub dopełniania odmy, różni się zator powietrzny tym, że: 1. dla omdlenia jest cechująca bladość twarzy l błon śluzowych; 2. utrata przytomności przy omdleniu nie jest zazwyczaj ani tak nagła, ani tak znaczna, jak w przypadkach zatoru; 3. omdlenie ustępuje szybko przy niskim ułożeniu głowy. Rokowanie w postaci klasycznej zatoru powietrznego jest nie- pewne, jeżeli objawy szybko nie ustępują; w postach poronnej – przeważ- nie pomyślne. [podobne: , foteliki dla dzieci, krem neutrogena, przydomowe oczyszczalnie ścieków ]

Comments Off