April 18th, 2018

Większość badanych pacjentów była leczona aspiryną, a mniejsza liczbą ibuprofenem, a wyniki były stałe niezależnie od towarzyszącego leczenia przeciwzapalnego. Biegunka była głównym ograniczającym efektem ubocznym związanym z kolchicyną i występowała u mniej niż 10% pacjentów, a nie odnotowano poważnych zdarzeń niepożądanych. Dokładny mechanizm korzyści stosowania kolchicyny u pacjentów z zapaleniem osierdzia nie jest w pełni zrozumiały. Efekt terapeutyczny wydaje się być związany z jego zdolnością do niszczenia mikrotubul i koncentrowania się w leukocytach, szczególnie granulocytach, gdzie jego szczytowe stężenie może być ponad 16 razy wyższe od maksymalnego stężenia w osoczu, nawet przy niskich dawkach doustnych, takich jak te stosowane w tym trial.2,17
Kolchicynę zalecono jako leczenie pierwszego rzutu w leczeniu nawracającego zapalenia osierdzia (wskazanie klasy I) w wytycznych Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego z 2004 r. Read the rest of this entry »

April 18th, 2018

Kolchicyna jest skuteczna w leczeniu nawracającego zapalenia osierdzia. Jednak brakuje jednoznacznych danych dotyczących stosowania kolchicyny podczas pierwszego ataku ostrego zapalenia osierdzia i zapobiegania nawracającym objawom. Metody
W wieloośrodkowym badaniu z podwójnie ślepą próbą kwalifikujący się dorośli z ostrym zapaleniem osierdzia zostali losowo przydzieleni do grupy otrzymującej kolchicynę (w dawce 0,5 mg dwa razy na dobę przez 3 miesiące w przypadku pacjentów o masie ciała> 70 kg lub 0,5 mg raz na dobę u pacjentów o masie ciała . 70 kg ) lub placebo oprócz konwencjonalnej terapii przeciwzapalnej z użyciem aspiryny lub ibuprofenu. Read the rest of this entry »

April 18th, 2018

Tak więc w grupie o wysokim hematokrycie, w której stosowanie hydroksymocznika było mniej częste niż w grupie o niskim hematokrycie, utrzymywanie się leukocytozy mogło przyczynić się do nadmiaru zakrzepicy. Tego odkrycia nie można uogólnić na leki cytoredukcyjne inne niż hydroksymocznik. Kwestia potencjalnej długotrwałej leukemogenezy hydroksymocznika została podniesiona jako potencjalne ograniczenie w jej szerszym zastosowaniu. Jednak hydroksymocznik jest standardową terapią u pacjentów wysokiego ryzyka z czerwienicą prawdziwą, a białaczkowe ryzyko hydroksymocznika w długim okresie jest niskie, chociaż kwestia ta jest kontrowersyjna.12,21 Niektóre ograniczenia naszego badania powinny zostać potwierdzone. Read the rest of this entry »

April 18th, 2018

Wykorzystaliśmy metodę Kaplana-Meiera do analizy przeżycia i wykorzystaliśmy test log-rank do oceny różnic między krzywymi przeżycia. Nieskorygowane współczynniki ryzyka i 95% przedziały ufności zostały obliczone poprzez dopasowanie modeli proporcjonalnych zagrożeń Cox. Założenie dotyczące proporcjonalnych zagrożeń dla dwóch badanych grup sprawdzono za pomocą wykresów przeżycia log-minus-log i zależnego od czasu testu współzmiennego. Interakcje eksperymentalnych terapii z wcześniej określonymi podgrupami oceniano przez dopasowanie modelu Coxa z jednym terminem reprezentującym grupę leczenia, jedną reprezentującą interesującą zmienną i terminem interakcji. Read the rest of this entry »

« Previous Entries